2013. október 25., péntek

Kis kertemben...


Legutóbb ott hagytam abba, hogy beszámolok a kertről, így most ez következik.

A kert egy részében veteményest alakítottunk ki, csak egy kicsiny konyhakert, de hatalmas élmény amikor a vacsihoz csak kisétálok a kertecskémbe szedni egy kis paprikát, paradicsomot.
Ültettem még cukkinit, padlizsánt, epret is.
A fűszerkertbe került metélőhagyma, metélőpetrezselyem, zellerzöld, bazsalikom, menta, majoránna, kakukkfű, rozmaring,és így tovább.
A veteményes nagyon precíz kivitelezésben készült. Mivel a kertben található föld nem mondható ideálisnak a növények számára, így 40 cm mélységig talajcserét hajtottunk végre. A kiásott gödör aljára geotextilt fektettünk, hogy a rengeteg, évek alatt betanyázott gyom ne tudjon felszínre jutni, persze az új földdel is került be bőven. Aztán feltöltöttük a gödröt termőfölddel, így igazán jó helyet kaptak a növénykéink, egész napos benapozással, és rendszeres öntözéssel.

Ilyen volt

Ilyen lett:
Kész dzsungel...





Sokat okultam az idén, és jövőre már kétszer ekkora helyet adok a veteménynek.
Az öntöző rendszert is át kell majd alakítani, és már nagyon várom a tavaszt, hogy újra kezdhessem.
A paradicsomok óriási bokorrá nőttek, 2 méteres tömény falat képezve, így őket jövőre egy sorban hátra ültetem a kerítés mellé szépen sorban. Sajnos a paradicsom kegyetlenül elnyomta a sorok közé ültetett paprikát, így jövőre a paradicsom elé kerül, tisztes távolságba. A padlizsán nem foglal túl sok helyet, inkább felfelé terjeszkedik, így az új ágyásba majd hátra kerül, elé pedig a cukkini, mert neki viszont nagy hely kell, és jól megférnek egymás mellett. Az eper mindenképp az első sorba kerül, jelzem még mindig hozza a finom piros kis terméseit legnagyobb örömünkre.


A fűszernövények is rendesen kinőtték a nekik szánt helyet, így tavasszal újra kell gondolni a fűszerkert méretét és helyét.

Azért a kert többi része is alakult a nyár folyamán, a föld cserét folyamatosan végezzük, de nem egy könnyű meló. Kerültek még fák, bokrok, virágok is ide-oda. A fák méret szerint :) Gömbkőris, foltos levelű juhar, tulipánfa, és magnólia. Bokrok: Aranyvessző, selyemakác (még bokor kategória), vörös rózsa és fehér rózsa bokor, mindkettő illatos. Virágok: Levendula minden mennyiségben, mézvirág, törpeszegfű, és a sziklakerti megannyi szépség...
Sajnos a füvesítés már átcsúszik jövőre, elfogyott a föld, az idő és az energia, a pénzről már ne is beszéljünk... :)

A kezdetek...



Folyamatban...

És itt tartunk most:

Aranyvessző az öntözőrendszer gerincvezetéke társaságában, egyelőre még a föld felett...

Selyemakác még bokor, de ha megnő fa lesz belőle, remélem

Gömbkőris, becenevén csúzli...
Foltos levelű juhar

Tulipánfa
Magnólia jó nagy dudvában szegény, de már nem!
Vörös rózsabokor, körbeültetve mézvirággal.
Tudom, nem néz ki bokornak, de ennek oka van. Találtam a neten egy módszert a rózsa szaporításra, gondoltam kipróbálom, na ez lett belőle, pár nyamvadt kis levél, de jövőre ennek bokorrá kell nőnie, ha törik, ha szakad. Legfeljebb veszek a piacon egy bokrot... Ja és a módszer! Fogni kell egy krumplit, vájni bele egy lukat, a lukba bedugni a levágott rózsa szárát és elültetni. Mivel olvastam a reakciókat, hogy volt akinek krumpli termett rózsa helyett, gondoltam jó mélyre ültetem, mert én bizony krumplirózsára vágytam és nem rózsakrumplira. Ez lett belőle!

Van énnekem igazi rózsabokrom is, egyenesen a piacról...körben törpeszegfűvel.
Csak az összkép miatt... itt-ott sitt, föld és sóderhalom
A lényeg, hogy jó az irány, és jövő nyáron már a szépséges gyepen, sudár fák közt, a veteményes tőszomszédságában süttetem majd a hasam... :D
Ennyi a kertünk eddig, tavasszal folytatása következik, addig pihi és tavasz várás ezerrel.

Nagyon élvezem ezt a kis napsütéses időszakot még, bár tovább tartana...
Nem szeretem a telet, hideg, ködös, és bezár a lakásba, a nap is ritkán tűnik fel...
Élvezzétek ki Ti is az utolsó szép napsütéses napokat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése